Αφόρμηση : Η νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά αν είδαν τον αγώνα μπάσκετ χθες στην τηλεόραση (επιλέγει να παίξει αυτό το παιχνίδι με τα παιδιά αφού πρόσφατα έχει προηγηθεί πραγματικά κάποιος τέτοιος αγώνας). Όταν τα παιδιά αρχίσουν να σχολιάζουν τον αγώνα και καθένα να υποστηρίζει άλλη ομάδα, η νηπιαγωγός προτείνει να παίξουν ένα παιχνίδι. –Έστω ότι η τάξη έχει 10 παιδιά.
Κάθονται όλοι σε κύκλο και στη μέση του κύκλου υπάρχει ένα μεγάλο καλάθι γεμάτο με πολλά ροζ και μπλε μπαλάκια. Η νηπιαγωγός κρατά 5 ροζ καρτελίτσες που δείχνουν ένα ξυλόφωνο και 5 μπλε καρτελίτσες που δείχνουν ένα τριγωνάκι. Αφού τους παρουσιάσει κάθε όργανο χωριστά και μάθουν να ξεχωρίζουν τον ήχο του, ανακατεύει όλες τις καρτελίτσες μαζί και τις μοιράζει στα παιδιά. Στη μια άκρη της αίθουσας βρίσκεται μια ροζ μικρή παιδική μπασκετούλα ενώ στην άλλη άκρη της αίθουσας, μια μπλε. –Οι μπασκετούλες αντί για δίχτυ έχουν σακούλα σ΄ εκείνη τη θέση ώστε τα γκολ να μένουν μέσα.
Όταν ακούγεται ξυλόφωνο, όσα παιδιά έχουν ροζ καρτούλα σηκώνονται, παίρνουν το καθένα από μια μπαλίτσα του χρώματός του απ΄ το μεγάλο καλάθι που είναι στη μέση και προσπαθούν, όσο παίζει το ξυλόφωνο, να βάλουν γκολ στη ροζ μπασκετούλα. Όταν ακούγεται τριγωνάκι τα παιδιά της ροζ ομάδας μένουν ακίνητα ενώ όσα παιδιά έχουν μπλε καρτούλα σηκώνονται, παίρνουν το καθένα από μια μπλε μπαλίτσα απ΄ το μεγάλο καλάθι και καθώς συνεχίζει ν΄ακούγεται το τρίγωνο προσπαθούν να βάλουν γκολ στη μπασκέτα του χρώματός τους. Ανάλογα δηλαδή με το μουσικό όργανο που ακούγεται, δραστηριοποιείται η κατάλληλη ομάδα και ακινητοποιείται η άλλη. Μετά από εναλλαγές τόσες όσες χρειάζονται για να ξεχωρίζουν τα παιδιά με άνεση πλέον τον ήχο κάθε οργάνου, μετράμε πόσες μπάλες βρίσκονται στη σακουλίτσα κάθε μπασκέτας και κερδίζει η ομάδα που έχει συγκεντρώσει τις περισσότερες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου